ASSOWOMEN
A « SO WOMEN » PROJECT
Met de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Shifting Economy lanceert Ideji haar nieuwe project ‘Assowomen’.
Het project vergemakkelijkt het ondernemerschap voor vrouwen in de vrijwilligerssector. Ideji is een organisatie die gespecialiseerd is in VZW, IVZW en stichtingen.
Ideji deelt regelmatig nieuwe ontwikkelingen in de vrijwilligerssector voor informatie- en trainingsdoeleinden. De informatie die wordt gedeeld is globaal en behandeld alle aspecten van de VZW.
Het project verloopt in verschillende fasen:
- Een informatiebijeenkomst;
- Een in te dienen sollicitatieformulier met een individueel mondeling gesprek;
- Selectie van kandidaten;
- Een programma voor de geselecteerde kandidaten bestaand uit opleidingsdagen en coaching.
Open elk van de onderstaande tabbladen om de data en voorwaarden voor elke stap te bekijken.

1. INFORMATIEBIJEENKOMST
Of u het inschrijvingsformulier al dan niet heeft ingevuld, op 18 februari 2025 wordt een informatiebijeenkomst gehouden waar u al uw vragen kunt stellen.
Klik hier om u te registreren.
Deelname aan deze bijeenkomst is vrijblijvend.
2. SOLLICITATIEFORMULIER, COMPLEET BESTAND EN INDIVIDUEEL MONDELING ONDERHOUD
Om zich voor het project « Assowomen » in te schrijven, moet u het aanvraagformulier invullen. Het aanvraagformulier is tot 05 maart 18.00 uur beschikbaar. Klik hier om toegang te krijgen.
Na de ontvangst van het aanvraagformulier wordt u ontvangen om uw project mondeling toe te lichten en de haalbaarheid ervan te evalueren in de vorm van een VZW.
De exacte datum en tijd wordt u per e-mail bekendgemaakt.
3. SELECTIE VAN PROJECTEN
Na de interviewsrondes worden 15 projecten geselecteerd. Binnen een week na uw gesprek wordt per e-mail bekendgemaakt of uw project door de selectieronde is gekomen.
4. STEUNPROGRAMA
Ideji biedt u ondersteuning bij de ontwikkeling van uw associatief project. Deze steun wordt gespreid over de periode februari tot en met november 2025. Het omvat trainingsdagen die plaatsvinden tot juni en uren coaching die in onderling overleg met de sprekers moeten worden gestart. Hiervoor dien je 8 trainingen van 09.30 uur tot 16.00 uur beschikbaar te zijn, evenals voor collectieve dagdelen, de instaptraining en het slotevenement. De trainings- en coachingsessies zullen thema’s behandelen die essentieel zijn voor de oprichting en het beheer van uw vereniging op uiteenlopende gebieden zoals juridisch en administratief, financiën en boekhouding, fondsenwerving, enz.
CONTACTEN EN INFORMATIE
Contactpersoon: Mevrouw JADRAN Gul Pari en Mevrouw ALAMI Soumaya
Contactnummer: 02/772.70.20
Postadres : Rue au bois 11, 1150 Sint-Pieters-Woluwe
E-mail : assowomen@ideji.be
Le registre UBO
Depuis le 31 octobre 2018, les ASBL doivent inscrire leurs bénéficiaires effectifs et les informations les concernant auprès du SPF Finances via le registre UBO. Pour rappel, le registre UBO a pour objectif la prévention du blanchiment de capitaux et du financement...
ideji fait peau neuve !
Des informations à jour ? Un défi pour beaucoup, ideji l'a relevé ! Après une longue période de réflexion et de travail, nous sommes heureux de pouvoir vous présenter notre nouveau site internet. Ideji s’attèle quotidiennement à répondre aux questions juridiques,...
Formez vos administrateurs à moindre frais
La plateforme francophone du volontariat propose une intervention financière permettant aux administrateurs d’ASBL de suivre des formations données par d’autres ASBL. Peuvent également en bénéficier les futurs administrateurs d’association en création. Ne négligez pas...